„A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) ismét versenyfelügyeleti eljárás indított a Lidl ellen, mert a vállalkozás vélhetően megalapozatlan piacelsőségi állítással téveszthette meg a fogyasztókat” – olvasható a GVH közleményében. A hivatal a cég „alacsony árak bajnoka” szlogenjét kifogásolja.
Az országban közel 200 áruházat üzemeltető kiskereskedelmi vállalkozás a GVH szerint az általuk működtetett online Árfigyelőre hivatkozva, egy „feltehetően önkényesen összeállított napi kosárérték alapján” azt a benyomást keltette, hogy termékkínálata általánosságban a legolcsóbb. Emiatt indult most vizsgálat a tavaly november óta használt „Lidl: az alacsony árak bajnoka” üzenet miatt.
A hivatal hangsúlyozta, hogy a piacelsőségi állítások a fogyasztók számára fontos mutatóként szolgálnak az áruk és szolgáltatások árára, minőségére és megbízhatóságára vonatkozóan. Ezért a GVH Versenytanácsának álláspontja és a bírósági gyakorlat szerint ilyen állításokat csak akkor lehet jogszerűen tenni, ha a vállalkozás a hirdetés közzétételekor rendelkezik olyan objektív és teljeskörűen megalapozó adatokkal, amelyek egyértelműen alátámasztják az adott állítást.
Az eljárás megindítása nem jelenti azt, hogy a cég jogsértést követett el. Az eljárás három hónapig tart, és ennek végén döntenek a további lépésekről. A Lidl már korábban is került hasonló helyzetbe a GVH-val, és hasonló üzenetek miatt már bírságot is kapott: korábban megtévesztően állították, hogy ők a legolcsóbb üzletlánc, ezért 90 millió forintos bírságot szabtak ki rájuk.
Borítókép: Pexels
Vélemény, hozzászólás?