Természetesen az előfizetők száma így sem fog végtelenül növekedni.
Az év első három hónapjában a Netflix bevétele jelentősen megnőtt, részben azért, mert megkezdte a jelszómegosztás korlátozását. Állítólag az első negyedévben 9,3 millió új előfizető csatlakozott hozzájuk, így jelenleg közel 270 millió felhasználójuk van a streamingszolgáltatónak.
A cég bejelentette, hogy a jövő évtől kezdve nem fogják közölni, hogy mennyi előfizetővel rendelkeznek. Szerintük ez már nem az a mutató, amely igazán számít. A részvényeseknek írt levelükben arra kérték őket, hogy inkább a nyereségre és a bevételre összpontosítsanak.
Az előző évhez képest az előző negyedévben az utóbbi közel 15 százalékkal, 9,37 milliárd dollárra nőtt. Az év eleje óta a Netflix részvényei több mint 30 százalékkal emelkedtek, ami közelít a 2021-es csúcshoz. Azonban a bejelentés után a részvények értéke közel 5 százalékkal csökkent – írja a BBC.
A cikk néhány befektetőnek, a Netflix már nem tartja annyira fontosnak az előfizetők számát, valószínűleg azért, mert nem tudnak nagy növekedést elérni ezen a területen. Úgy vélik, hogy egy év múlva várhatóan lecsendesedik a hullám.
Azért fontos megjegyezni, hogy más tech cégek, mint például a Facebook anyavállalata, a Meta, és az X (korábbi Twitter), szintén nem közlik már a havi aktív felhasználók számát, mert náluk is lassulás tapasztalható a növekedés terén.
Forrás: HVG
Borítókép: Pexels
Vélemény, hozzászólás?